Nike – zawsze na topie
Firma Nike to nie tylko jeden z największych producentów na świecie w dziedzinie obuwia sportowego, odzieży i akcesoriów sportowych, ale również jeden z najpotężniejszych koncernów na naszej planecie. Za powstanie marki odpowiada dwóch panów: Bill Bowerman i Philip Knight. To własnie oni otworzyli przedsiębiorstwo o nazwie Blue Ribbon Sports w 1964 roku w Washington County. Ciekawostką jest, że drugi z wymienionych dżentelmenów był prezesem Nike aż do 2004 roku. Właściwa nazwa, która funkcjonuje aż do dziś, była poniekąd dziełem przypadku. W 1971 właściciele postanowili stworzyć własną linię obuwia sportowego o nazwie Swoosh. Pierwszy model nosił właśnie nazwę Nike, którą zaczerpnięto od imienia greckiej bogini. Finalnej zmiany nazwy przedsiębiorstwa dokonano w 1978 roku, a firma już wtedy stała się światowym potentatem.
Jaki jest styl Nike?
Aby w pełni oddać charakterystykę i styl Nike, warto przytoczyć najpopularniejsze hasło marki – „Just do it”, czyli „Po prostu to zrób”. Warto dodać, że pierwsza kampania reklamowa z tym sloganem wystartowała już w 1988 roku, co samo w sobie świadczy o ponadczasowości koncernu. Odzież, obuwie i akcesoria Nike wyrażają swobodę, zainteresowanie ruchem i aktywnością fizyczną, a jednocześnie zapewniają wygodę i pełen komfort użytkowania przez długi czas. Cechą rozpoznawalną marki jest oczywiście słynna „łyżwa”. Choć kojarzy ją chyba każdy, mało kto wie, że jej kształt inspirowany jest skrzydłem wspomnianej już bogini Nike. Co ciekawe, projekt tego logotypu kosztował właścicieli zaledwie 35 dolarów i początkowo nie przypadł im do gustu, z braku czasu i lepszych pomysłów postanowili jednak na nim poprzestać. Dziś trudno wyobrazić sobie świat odzieży sportowej bez produktów z popularną „łyżwą”.
Odzież i akcesoria Nike
Oferta Nike zmieniła się też nieco na przestrzeni lat. Firma przestała produkować jedynie koszulki czy spodenki Nike dla sportowców. Z czasem pojawiło się także sporo propozycji miejskich i swobodnych, które doskonale nadają się do codziennego noszenia. Kolekcje marki są tak obszerne i bogate w produkty, że każdy bez problemu znajdzie odpowiednią pozycję dla siebie. Osobną kategorią są natomiast buty Nike. Marka zrewolucjonizowała rynek co najmniej kilkukrotnie, m.in. tworząc pierwszą linię obuwia dedykowaną jednemu sportowcowi (chodzi oczywiście o koszykarza Michaela Jordana) czy tworząc linię obuwia, w której poduszka powietrzna została wystawiona na zewnątrz (Air Max). Dziś obuwie Nike wykorzystywane jest niemal w każdej dyscyplinie sportowej na świecie, a nazwy dedykowanych kolekcji i modeli można wymieniać właściwie w nieskończoność.